Kolla masken

Igår tog vi "kolla"-masken på camina, fick svar idag från labbet och hon hade NOLL på allt. Så jävla skönt, eftersom många bergas hästar har haft massa mask tom några med stora blodmasken. Så var så jäkla nersvös då hon senaste 2månaderna gått ner så raskt i vikt trots att hon får 16-17 kg hö, står på halm och får 1,5 liter kraft och hon har även fått lusern senaste månaden. Men det var dels för att hon vart brunstig och inte bara lite heller utan rejält kraftig brunst och de tar mycket på henne och vissa ston går ner jätte mycket i vikt då och dels för att hormonerna ändras nu under sommaren och dom tappat päls. Så, jag kunde vara lugn. Nu när gräset växer och hon käkar de samt att jag öser på som vanligt så kommer hon bli lagom fin till sommaren. Skönt att höra. Nu ska jag snart ner och fixa till i stallet och sedan rida ut med sara och fenix. Ska bli lugnt och sansat efter en relativ hård vecka.. i helgen kommer hon få vila 2 dagar om inte jenny rider imorgon. Och nästa vecka kör vi på som vanligt å på lörda lr sönda drar hon till westergren i norrtälje. Yäy! Taggad man är.


HAHAH, här får ni en bild när vi båda gör typ samma min. Vi gillar att bjuda på oss en glad fredag som denna :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback