lite FÖR roligt kanske?

Idag red jag och johanna ut med våra kusar :) blev ju lite bättre väder på efm så passade på och trode nog att camina skulle uppskatta det. Såklart gjorde hon det! Hon var jättefin hela rundan  och sen när jag ville galoppera på rakan så gick johanna tillbaka, så vi blev själva men hon var lugn endå. Sen började jag galoppera "från berga" på rakan, det gick superbra. Hon var lugn och sansad. Men på tillbaka vägen bara tvärvände hon och försökte sticka haha, höll henne hela tiden så hon blev lite besviken och la till små kickar hela tiden. Stressade upp sig själv. Hon fick galoppera stora steg några gånger men de va satan svårt att hålla henne sen mot slutet så saktade av och försökte trava lugnt. I barackbacken blev hon rädd när en stor jävla påse från byggarbetarna som prasslade till och flög, så hon kastade sig åt sidan och då hängde jag på halsen, hon stannade å jag hoppade av haha. Onödig avramling men men. Gick tillbaka hem för att hon skulle varva ner och i stallet var hon supersöt. Imorgon får vi se vad som händer!

Blev tyvärr inga nya bilder idag.. får försöka fixa det någon annan dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0