Helt jätte trötta tjejer

Hej! Tanken var ju att ha med camina på hästövningarna idag men eftersom det var så få som var med så var jag tvungen att rida någon utav skolans hästar. Valde Allan, väldigt jätte pigg och framåt, hänger sig lite i bettet men är jätte posetiv till arbetet. Han kunde hamna lite i högform så jobbade mest på att han skulle slappna av och då var han superfin! Fick dock galoppera efter att alla galopperat för han blir så ivrig annars, han ställde sig upp några gånger i galoppfattningarna och kastade med huvet. Han är ju trots allt bara 6 år men trotsåldern borde ju faktiskt gå över nu haha söten!

Direkt efter var jag verkligen helt total död men jag red camina på utebanan som var rätt slö, jag med förövrigt. Blev inte jätte seriös ridning för hon kändes lite loj, antagligen träningsverk från gårdagen. Men jobbade mycket på ökningar för att få fram henne i bra tempo och då blev hon jätte fin. Är nöjd med oss båda idag :)

Fixade därefter alting i stallet och släppte ut henne, efter några timmar gick jag tillbaka och gick promenad på ca 20 minuter där hon fick beta lite också sen fick hon gå ut i hagen igen.

I helgen kommer johanna bara vara ute och promenera med henne för hon har vart lite svullen i benen men nu när hon har gått rätt bra så det har blivit betydligt bättre. :)


gammal bild på mig och coffy :')


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0