Vem klarar av att rida i denna värme?

Hej! Idag gick jag ner till stallet efter middan, mockade och trixade i stallet innan hästarna kom in strax efter 5. Stod rätt länge och bara pysslade om henne. Lackade hovar, tvättade rent sår, flätade svansen och borstade lite extra.  Hade en sånn dag idag helt enkelt. Sen red jag ut i kvällssolen, riktigt varmt var det så var tvungen att köra ett intensivt pass. Hon var rätt tråkig i början, bjöd inte bra alls och stretade emot. Men under och efter galoppen var hon klockren. Rörde sig fint och gjorde fina övergångar och byten. Gjorde lite slutor också. Jag är nöjd med pållen :) Imorgon blir det kanske lite markarbete. Efter när jag fixade i stallet fick hon stå och beta i en liten hage och det uppskattades! Blev inga bilder idag heller.. imorgon måste jag verkligen ta tag i det :)

image description



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback